Łączna liczba wyświetleń

Zamek Wleń - najstarszy murowany zamek w Polsce i zapora Pilchowice w czerwcowy dzień


Dawno nic tu nie opisywałam i zastanawiałam się długo, co wybrać na temat kolejnego postu. Przeglądając zdjęcia trafiłam na te z jednego ze słonecznych czerwcowych dni zeszłego roku, kiedy to rzuciliśmy okiem na mapę w poszukiwaniu celu do odwiedzenia i padło na zamek Wleń oraz  (przy okazji) niedaleką zaporę wodną w Pilchowicach.

Zamek we Wleniu - Wleński Gródek, zwany również zamkiem Lenno, nie napawał mnie jakąś specjalną ekscytacją. Ale ponieważ nigdy tam nie byłam, to uznałam, że warto sprawdzić na własne oczy, jak wygląda to miejsce.

Ten XII wieczny gotycki obiekt jest usytuowany na Zamkowej Górze (wysokość 360 m n.p.m.), na którą prowadzi wygodny spacerowy szlak. Zamek jest otwarty dla zwiedzających, nie trzeba kupować żadnych wejściówek. Do środka prowadzą schodki. Większość obiektu to raczej urokliwe ruiny, ale jest tam również 12 metrowa wieża, na którą można wejść by podziwiać przepiękną panoramę Karkonoszy, Gór Kaczawskich i Pogórza Izerskiego.

Nie wiem czy obecnie zamek jest dostępny dla zwiedzających, bo obiło mi się o uszy, że rozpoczęto tam jakiś remont. 


 

Wejście do zamku






Kolejna część dnia upłynęła nam na zaporze w Pilchowicach - drugiej co do wysokości (po Solinie) i drugiej co do czasu powstania zaporze wodnej w Polsce. Wybudowano ją na rzece Bóbr w latach 1904-1912. 
Zapora ma wysokość 69 m, szerokość jej korony to 270 m. Poniżej zapory zbudowano elektrownię wodną. 

Po więcej zdjęć zapraszam do albumu na Fb :) 













Komentarze

  1. Pod zamkiem Lenno jest jeszcze całkiem ciekawy folwark z dworem. Po drodze na zamek przechodzi się pod cudnym kamiennym mostem prowadzącym z dworu do ogrodu.
    A zapora podobno ma bardzo zbliżone wymiary do słynnego statku TYTANIC i powstała w przybliżonym czasie co on :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Śnieżnik - przyjemność czy udręka wchodzenia?

Szczeliniec Wielki - czyli gdzie jeszcze warto wybrać się z dzieckiem

Zamek BOLCZÓW